”Noi împreună cu familia ta, te călăuzim spre reușită și împlinire, pentru că tu ne reprezinți!”

CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ A ȘCOLII


Istoriile îi fac pe oameni înțelepți, poeții îi fac inteligenți, matematicile subtili, științele naturii profunzi, morala gravi, logica și retorica, capabili de a rivaliza.”

(Francis Bacon)

Cultura organizațională a școlii noastre este caracterizată printr-un ethos profesional înalt.

Valorile dominante sunt: egalitarism, cooperare, munca în echipa, respect față de copii, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, entuziasm, dorința de  afirmare.

În ceea ce priveste climatul organizației școlare am putea spune că este un climat deschis, caracterizat prin dinamism și grad înalt de angajare a membrilor instituției școlare ; este un climat stimulativ care oferă satisfacții, relațiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect și de sprijin reciproc. Directorul este deschis și ascultă sugestiile profesorilor, face aprecieri frecvente și sincere la adresa acestora, le respectă competența, le oferă o largă autonomie, îi sprijină și evită un control strict birocratic. Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă și extrașcolară.

În anul şcolar 2009/2010, liceul nostru a câştigat un proiect de parteneriat multilateral internaţional Comenius, intitulat „EUROSTART- Solutions Through Tales and Art”(Soluţii prin poveşti şi artă) care se va derula în perioada 2010-2012 şi care are ca parteneri Lituania, Anglia, Cehia, Ungaria, Turcia, Italia . Proiectul îşi propune să implice elevii de liceu în identificarea problemelor cu care se confruntă şi găsirea de soluţii pentru aceste probleme cu ajutorul artelor.

Liceul Teoretic „ Sfântu Nicolae” s-a impus an de an prin rezultate foarte bune la olimpiadele şcolare , examenele naţionale, Bacalaureat şi admitere. Dintre foştii absolvenţi sunt azi profesori de limba română, limba franceză şi engleză, fizică, matematică. O parte din absolvenţi sunt jurnalişti de succes, alţii conduc firme private în domeniul media sau alte domenii de activitate. Aceste lucruri atestă faptul că munca asiduă a cadrelor didactice şi a elevilor este una de calitate, cu impact pozitiv.

 

ȚINTELE ȘI OPȚIUNILE STRATEGICE PENTRU DEZVOLTAREA ȘCOLII

l  Creșterea frecvenței școlare și îmbunătățirea rezultatelor școlare;

l  Reducerea repetenției și a altor forme de excludere de la posibilitatea de a învăța (abandon, neșcolarizare, exmatriculare, etc.);

l  Pregătirea pentru viață a tuturor elevilor.

 

RESURSE UMANE ȘI MATERIALE

Suntem 30 de cadre didacice care îndrumăm 368 de elevi repartizați în:

-        o grupă de preșcolari în stațiunea Lacu Roșu;

-        6 clase primare din care una în stațiunea Lacu Roșu;

-        5 clase gimnaziale;

-        5 clase liceale, curs de zi;

-        1 clasă liceală, curs frecvență redusă:

cu specializările:

-         Filologie;

-         Științe ale naturii;

-         Matematică – informatică.

Ne desfășurăm activitatea în 20 de săli de clasă din care:

2 laboratoare de informatică conectate la INTERNET;

1 laborator de chimie;

1 laborator de biologie;

1 cabinet de română;

1 cabinet de fizică;

1 cabinet de consiliere psihopedagogică;

1 săliță de sport pentru clasele I-IV în care elevii își pot desfășura activitățile sportive, gimnastică aerobică dans modern, etc.

Biblioteca școlară este parte integrantă a procesului de pregătire a elevilor și prin activitatea desfășurată urmărește însușirea de către elevi a metodelor și tehnicilor de muncă individuală, informarea permanentă a elevilor și cadrelor didactice cu tot ce apare nou în sprijinirea actualizării informațiilor. Dispune de un fond de 12 501 de volume, din diverse domenii de interes, pentru elevi și cadre didactice, o sală de lectură unde elevii pot desfășura diferite activități.

 

”E uşor să înveţi a merge, important e încotro te îndrepţi!”